KILKA RAD MISTRZÓW CHIŃSKICH

Każdy człowiek powinien rozwijać w sobie umiejętności, które będą przez całe życie pomagały mu dbać o jego zdrowie,
chińczycy nazywają je ,,czterema osobistymi lekarzami".
Oto one:

1. Gimnastyka I, CHING - aktywność ruchowa (Taiji).
2. Medytacja - wewnętrzny spokój.
3. Oddychanie - energia.
4. Odżywianie - materia (energia).


Każdy człowiek otrzymuje od rodziców energię życiową (Qi urodzeniowa).
Można ją szybko wykorzystać i stać się słabym i chorowitym już w młodym wieku, ale można ją także wzmacniać i rozwijać w nieskończoność.
Nie zna się wtedy chorób i starości.
Dlatego trzeba przez całe życie uczyć się tych umiejętności (,,czterech osobistych lekarzy") i stosować je na co dzień.
Oddychanie i odżywianie uzupełniają naszą energię życiową (urodzeniową), a gimnastyka Taiji i medytacja wzmacniają, rozwijają i równoważą
(pozwalają nam w pełni przyswoić energię oddechu i pożywienia)
.
Można uczyć się ich praktykując ćwiczenia NEI KUNG w naszym Ośrodku.


Poniższe rady mistrzów chińskich są dla wszystkich, którzy chcą poznać umiejętności ,,czterech osobistych lekarzy".

Jak najczęściej stosujcie je w swoim życiu, oraz rozpowszechniajcie, żeby wszyscy wam bliscy mogli pójść za waszym przykładem.
Wtedy będziecie mieć zawsze wokół siebie wielu zdrowych i pogodnych przyjaciół przez całe życie.

,,Nie ma na świecie takiego klejnotu, który byłby więcej wart niż zdrowie"
,,Człowiek nie może zachować zdrowia bez gimnastyki I, CHING.
Natura jest w ciągłym ruchu, tak samo człowiek winien działać wzmacniając się nieustannie".
Jest to droga zdrowia i długowieczności.
,,Źródłem chorób są zastoje w organizmie. Kto ćwiczy gimnastykę I,CHING nie ma zastojów.
Jeżeli jesteś młodym i chorujesz, to później będziesz bardziej chorował, jeżeli jesteś starszy i chorujesz szybko zacznij ćwiczyć".
,,Gdy nie będziesz się ruszał, lekarz zacznie ruszać się koło Ciebie".
,,Człowiek chory i słaby jest człowiekiem zgaszonym"
,,Człowiek zdrowy powinien ćwiczyć, chory powinien dwa razy więcej ćwiczyć"
,,Jedna choroba długie życie, żadna choroba krótkie życie".
(ćwicząc i wzmacniając organizm, ujawniamy swoje słabości i odczuwamy je,
brak ruchu daje nam poczucie pozornego spokoju i komfortu zdrowia, ale nie na długo)

,,Zanim ruszysz nogą, okręć się trzy razy" (jak tylko wstaniesz zrób trzy niezbędne ćwiczenia)
,,Talia nie rdzewieje, kiedy porusza się jak koło u wozu" (złota rada, żeby nie mieć kłopotów z kręgosłupem)
,,Rób zawsze ,,99" kroków jak wstaniesz, po każdym posiłku i przed snem"
,,Kto dużo chodzi, ten długo chodzi" (nie chodzi o spacerek z pieskiem przed domem)
,,Lepiej raz nie ćwiczyć, niż raz ćwiczyć" (dla ćwiczących)
,,Krótki oddech-krótkie życie, średni oddech - średnie życie, długi oddech-długie życie"(jakość oddechu)
,,Puste łatwo napełnić, pełne trudniej opróżnić" (chodzi o jelita)
,,W zdrowym domu jedzenia powinno braknąć, w chorym jest jego nadmiar" (chodzi o żołądek i nasze wnętrze)
,,70% żołądka służy właścicielowi, 30% lekarzowi" (patrz jak wyżej i niżej)
,,Lepiej zapłacić i nie dojeść, niż zapłacić i się przejeść"
,,Jeśli chcesz brać, musisz nauczyć się dawać"
                  POWRÓT POWRÓT
                                   DO STRONY GŁÓWNEJ