"RUSZAJMY SIĘ..."

Dlaczego nie lubimy się aktywnie ruszać.
Bo jest to związane z wysiłkiem fizycznym. Staramy się unikać wysiłku i ruchu.
Owszem, gdy wyjdziemy na spacer lub do kościoła, to uważamy, że to nam wystarczy,
gdy zrobimy zakupy czy pójdziemy na działkę uważamy, że mamy wystarczająco dużo ruchu.
Zbyt dużo czasu spędzamy przed telewizorem i komputerem.
Często po za pracą już nic nie widzimy.
Ale wszystko do czasu, kiedy w naszym organizmie pojawia się choroba lub ból.
I jesteśmy zdziwieni dlaczego, przecież byliśmy zdrowi.
Przecież jemy tyle różnych lekarstw wspomagających nasze codzienne życie.
Nasz organizm słabnie z wiekiem, tracimy naturalną sprawność ruchową i sylwetkę,
zaczynają dokuczać nam stawy i kręgosłup, łapie nas zadyszka gdy podbiegniemy.
Dzieje się tak, gdyż nasze organizmy stają się coraz słabsze.
W słabym organizmie energia życia jest słaba, a organizm o wiele łatwiej ulega chorobom.
To właśnie z braku aktywności tworzą się zastoje funkcji życiowych w różnych miejscach organizmu,
tam zbierają się toksyny, które są podłożem rozwoju chorób wewnętrznych.

Chińczycy mówią:
,,Człowiek słaby i chory jest człowiekiem zgaszonym".

Prof. Religa radził każdemu, żeby ruszać się systematycznie wg zasady:
,,Trzy razy trzydzieści po sto trzydzieści" dla zachowania zdrowego serca i krążenia.
A dużo osób w naszym kraju ma kłopoty z sercem i układem krążenia.
Codzienny ruch nas eksploatuje, nie przedłuża nam życia i nie dodaje zdrowia.
W naszym życiu brak jest ruchu regenerującego, który powinien nas wzmacniać i rozluźniać, a nie osłabiać.
Taki ruch dodaje nam energii, buduje zdrowie i długowieczność.
Regenerujący ruch jest uniwersalnym lekarstwem, gdyż wzmacnia wszystkie funkcje życiowe organizmu,
pobudza do życia narządy i likwiduje w nich zastoje, a tym samym słabości i choroby.
Wzmacnia mięśnie, ścięgna, kości, układ krążenia i oddechowy, kręgosłup i stawy.
Zapobiega osteoporozie i zawałom.
Ćwiczenia, w których jest równowaga rozluźnienia i wysiłku regenerują nasz organizm.
To bardzo ważna rola, gdyż w codziennym życiu nasz organizm ulega ciągłej eksploatacji.

Chińczycy mówią :
"Jeżeli nie będziesz się systematycznie ruszał, to lekarz zacznie ruszać się koło Ciebie".

Ruch to najtańsze i najbardziej dostępne dla każdego lekarstwo na długie i zdrowie i młodość.

Ćwiczenia Tai Ki Kung i Tai Chi,
które praktykujemy w naszym Ośrodku zapewniają każdemu niezbędną porcję takiego regenerującego ruchu.
Ćwiczenia są dostępne dla wszystkich.
Wiele osób, które rozpoczęły praktykę Nei Kung,
pozbyło się dolegliwości kręgosłupa, stawów, bólów i innych słabości, jednocześnie budując w sobie wewnętrzny spokój.
Zachęcamy wszystkich, żeby przynajmniej raz w tygodniu ćwiczyć z nami i dbać o swój organizm, żeby był sprawny, żywy i zdrowy.
Wzmacniamy ciało i relaksujemy umysł.
Chińscy lekarze uważają, że należy ćwiczyć i rozluźniać się gdy jesteśmy zdrowi,
oraz wzmacniać się w czasie choroby:

,, Człowiek zdrowy powinien ćwiczyć, a chory, powinien dwa razy więcej ćwiczyć ".

Uczymy się ćwiczeń od specjalisty tradycyjnej medycyny chińskiej dr Ming Wonga,
który praktykuje je od 6 roku życia i dzisiaj mając 62 lata jest zdrowy, bardzo sprawny i posiada radość życia.

I to jest droga do zachowania młodości, którą mogę polecić każdemu.

                  ... i jeszcze co nie co o ...                       



                                                                 POWRÓT POWRÓT
                                                                  DO STRONY GŁÓWNEJ